Doktorn ordinerar

Dag sex med feber, men nu tror jag på allvar att han är på bättringsvägen. Han ligger redan och sussar och kändes inte speciellt varm och har varit ganska pigg idag. I går däremot var det nära 40-strecket igen så efter ett samtal med BVC fick vi åka och hälsa på doktorn i går eftermiddag. Sixten tyckte inte att det var roligt alls och motsatte sig all form av undersökning. Inte ens lyssna på hjärtat gick smärtfritt utan utfördes under skrik, gråt och ormande. Både jag och Sixten var genomsvettiga efter besöket.



Nåväl - efter en dryg timme på vårdcentralen hittade hon i alla fall inga konstigheter utan rekommenderade en cocktail av febernedsättande. Sagt och gjort - när vi kom hem fick han sin medicin och somnade på en gång (kan också ha varit av utmattning efter att ha kämpat som en dåre på VC) och sov i stort sett 16 timmar - med några vällingavbrott förstås.



Jag själv fick sova NIO helt ostörda timmar vilket inte har hänt sen innan han föddes - skönt! Jag börjar däremot bli liiiite uttråkad av att sitta inne här i sjukstugan och jag hoppas verkligen att jag får gå till jobbet på måndag och träffa lite folk.

I dag var det meningen att mor och far skule komma och hälsa på för lite julklappsshopping och barnvaktning. Men feber och snöoväder satte käppar i hjulen så det blev ingen 30-årsfest för mig och nu har jag ingen aning om när jag ska hinna köpa julklappar. Än så länge har jag köpt 0 klappar....men jag brukar ju alltid vara ute i sista minuten så det ska nog lösa sig i år också. Nu hoppas jag att Sixten ska vakna så här pigg och kry imorgon:





Kommentarer
Postat av: Gudrun Johansson

Hoppas det åxå om än lite gladare, vilken fin bild förresten, på du o Sixten. Den lånar jag/ mamma

2011-12-10 @ 22:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0