Imponerad och inspirerad

I dag träffade jag en otroligt imponerande ung man. 19 år gammal, brännskadad över större delen av kroppen, åtta förlorade fingrar och nedsatt syn MEN en inställning, kämpaanda och humor som få i hans situation skulle kunna uppbringa. Gustaf som han heter skadades i samband med en arbetsplatsolycka på SSAB i november och det var väldigt osäkert om han ens skulle överleva. Men mot alla odds kämpade han sig tillbaka och blir starkare för varje dag och synen som läkarna sa att han kanske inte skulle få tillbaka alls blir bättre och bättre. Han kämpar på ett helt makalöst imponerande sätt tillsammans med sin flickvän och jag hoppas innerligt att han når sina mål - att kunna se igen, att kunna arbeta och att få köra hoj. Ni kan kolla in intervjun som Anna gjorde (jag står bakom kameran) på tv4.se/nyheter/lokalt.

I morgon är vi lediga både jag och Sixten. Ska passa på och ha mysmorgon innan det bär iväg till sjukhuset där Sixten ska stickas i armen. Tror inte att det kommer att vara så populärt...jag hoppas att han inte tar det alltför hårt och går med på att luncha med Sara, men vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0