Nu var det länge sen...

...men det har bara inte blivit av. Försökte blogga från min telefon häromkvällen men den ville inte samarbeta som jag ville så jag lade ner det projektet. Men hur som helst - Sixten har äntligen börjat gå utomhus:) Han har ju hittills sittvägrat varenda gång, men i förra veckan när jag skulle hämta honom från förskolan så kom han vaggande fram i sakta mak.





Det firades i lördags med en tur på Ica Maxi utan vagn! Han fick promenera på i sin egen takt - det tog tid och han hann smita in i charkavdelningen, men jag var nöjd över utfallet. Skönt för mina armar att äntligen kunna ställa ner honom på marken när vi är ute och flänger. Maxibesöket följdes av en tur till badhuset där vi busade i den 35-gradiga barnbassängen. Kul som tusan tyckte Sixten så det blir nog fler besök inom kort. Det tog dock på krafterna:



I förra veckan skulle jag ha fått prova på att åka luftballong för första gången - Gällivare var platsen för händelsen, men strax innan vi kom fram ringde de och meddelade att det inte var möjligt att flyga den dagen på grund av blåst:(. Kändes ganska snopet och eftersom att vi redan var i Gällivare så fick vi hitta på något annat att använda våra journalistiska kunskaper på och hamnade då här:



Älgfarmsbesök i Vittangi blev ett litet plåster på såren för den uteblivna ballongturen:)



Trevliga och oväntat mjuka krabater.



I morgon ska jag upp i arla gryningen och åka iväg till Umeå för lite välbehövlig utbildning i liverapportering. Lite typiskt att Jonas har fått en kaputt fot och hoppar på kryckor, men med hjälp av våran granne ska han förhoppningsvis lyckas få Sixten både till och från förskolan. Vi har ju en ganska lurig trapp som kan var lite svår att ta sig upp och ner från med både kryckor och barn. Men med lite bärhjälp här hemma och lite assistens av personalen på förskolan ska det nog lösa sig. Nu kommer en liten bildkavalkad från den senaste tiden, gonatt!





Mormors makaronpudding är riktigt smarrig!





En frisering hann vi oxå med när vi gjorde en snabbvisit för två veckor sen



Minus 41 när vi vaknade på morgonkvisten - men vackert var det i alla fall!



Kommentarer
Postat av: Mamma

så himla fina bilder, sparat alla/mamma

2012-02-16 @ 21:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0