Nya frippor och matkrig

Klockan är halv tolv fredag kväll - pojken som aldrig vill sova har slocknat för en kvart sen...frustrerande? Ja ganska mycket faktiskt. Men nu äntligen finns lite tid för fredagsslöande i soffan.

Veckan som gått har innehållit jobb, en hel del träning. Har äntligen kommit i gång med regelbunden träning vilket känns skönt. Dessutom har vi fått lite välbehövlig frisörtid för hela familjen faktiskt. Jag och Jonas har fått det gjort professionellt - Sixten väldigt oproffessionellt. Hans lugg började bli kritiskt lång och efter att de på förskolan påpekade att han snart inte såg nåt så kände jag att jag var tvungen att ta tag i saken. Jag placerade honom i hans stol, gav honom en mobil att leka med, utrustade mig med troligtvis en av de slöaste saxarna i världshistorien och skred till verket. Och med det menar jag att jag smög mig på honom och med en snabb manöver samlade jag ihop hans lugg och klippte (eller rättare sagt sågade) av en bit av luggen. Jag misstänker att det inte riktigt är så de där frisörerna jobbar och därefter blev också resultat:



Snett och jävligt och när han väl hade kommit på vad som var i görningen så fanns ingen chans till tillputsning...men nu ser han ju i alla fall och slipper ha håret i ögonen så jag är rätt nöjd ändå med min bedrift.

Sixten har i veckan börjat äta alldeles själv och vill numera inte ha min eller Jonas hjälp, vilket i går resulterade i mat (nån sorts kladdig stuvning) hamnade över hela honom och golvet och mitt hår. Att kasta mat på mamma när hon ska torka upp det värsta spillet på golvet var tydligen en bra idé! När måltiden var slut hamnade hela paketet i duschen.








Förutom klippning och matkrig har Sixten i veckan börjat utvecka sina artistiska talanger...





...och kollat på nåt som tydligen är sjukt spännande på tv:





Nu tror jag att jag ska joina pojkarna som ligger och sover - måste vila upp mig inför i morgon då lite stadshäng står på agendan. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0