Skämmskatt

Efter tre hårda - eller nu ljög jag kanske lite...efter tre ganska lugna arbetsdagar så är jag nu ledig i hela fyra slöa dagar. Det har faktiskt varit extremt lugnt på jobbet både den här veckan och förra.  Det har även varit riktigt lugnt på förskolan - i fredags när jag lämnade Sixten fanns bara en enda tallrik framdukad vid frukostbordet...kändes lite hemskt i mammahjärtat, men han verkade ha haft det bra där ändå trots att han var själv.

I morse när jag skulle lämna honom fick jag för övrigt skämmas. En viss Ernst såg när vi gick i väg och undrade förstås var vi skulle. Så han bestämde sig tydligen för att följa med. Efter halva vägen upptäckte jag förföljaren och försökte med alla medel att bli av med honom men han vägrade ge upp. Jag gick så snabbt jag kunde, smet in bakom grindarna och bad tyst för mig själv att han skulle stanna utanför och inte få för sig att följa oss in på förskolan. Väl inne försökte jag rappa på avklädningen och överlämningen av Sixten i hopp om att inga andra föräldrar skulle hinna komma innan jag hade fått bort Ernst. MEN just som jag hade fått på mig skorna och skulle gå så rycktes dörren upp av en vettskrämd mamma som skrek nånting om hur rädd hon hade blivit för jättekatten som satt utanför dörren. Jag mumlade lite till svars och erkände ingen som helst kännedom om någon katt och gick sen med raska steg hem och cyklade i väg till jobbet. Hädanefter kommer jag att se till att Ernst är inomhus när vi ska till förskolan!

I morgon hade jag tänkt spendera min lediga dag på badhuset med Sixten, men vi tycks inte ha tillgång till någon bil så vi får väl istället roa oss med något annat som kanske ett besök på stan, lite julröjning och kanske lite bobåkning. Det blev ingen succé förra gången, men man måste ju försöka igen!



Lagom road...



...äckligt med snö!!



Mammas lilla hjälpreda viker tvätt i sin nya snygga pyjamas...



..väldigt hjälpsam:)



Skönt att sova med Ernst...



...och väldigt jobbigt att vakna till liv på morgonen.

Det här kan för övrigt vara världens jobbigaste leksak och jag frågar mig själv varför jag kom på idén att köpa en sån i julklapp...den låter och sjunger i tid och otid (även när man inte har så mycket som andats i närheten av den på ett bra tag). Men Sixten tycks ju gilla den i alla fall så batterierna får väl vara kvar en stund till...






Kommentarer
Postat av: Gudrun Johansson

Ha,ha Ernst är KUNGEN

2012-01-05 @ 11:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0