Sömnbrist

Sömn har varit lite av en bristvara under den gångna veckan. Först tre morgonpass och naturligtvis hade jag inte ro i kroppen att sova när jag kom hem utan pysslade med allt annat som aldrig hinns med. Därefter bar det i väg till Kiruna för en tvådagars reportageresa med Anna. Extra kul att åka med henne och extra kul eftersom att jag aldrig tidigare har tagit mig ända dit upp. Det blev två långa och kalla dagar med roliga möten, vackra vyer, förvirrande bilkörning, hotellmys och mycket trevligt sällskap. Vi har redan planerat in nästa Kirunaresa och då ska vi klämma in både hundspannstur och ett besök i gruvan:) Hoppas bara att det hinner bli lite varmare - jag tyckte att det var i kallaste laget, trots att det temperaturmässigt inte var särskilt farligt. Men den där hemska kalfjällsblåsten var inte att leka med.

Fredag kväll spenderades med Siggelur och när han somnade vid sjusnåret var även jag redo att kasta in handduken och sova i kapp lite efter veckans bravader. I går blev det biobesök - Hamilton - bra, spännande, välgjord svensk film och förstås Micke Persbrandt:) Rekommenderas!

Innan jag begav mig till bion i går kom förresten Sixten bärandes på ett par av hans skor och ville promt att jag skulle placera dom på hans fötter. Konstigt med tanke på att han vägrar att stå eller gå utomhus när han har skor på sig. Hur som helst så krängde jag på honom skorna och han sprang sen runt som en galning med skorna på. När jag kom hem från bion låg han och sov fortfarande med skorna på sig. Och i morse var skorna det första han letade fram. Men när vi tog på honom overallen och vinterskorna så tvärvägrade han förstås att stå eller gå för den delen...



Inte kul när man tappar ena skon!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0